02 maart 2010

Ik ben de stilte die alles omvat

Jij bent de stilte waarin alles verschijnt.
Dat alles zijn de wereld, lichaamssensaties, gevoelens, gedachten.
De wereld, het lichaam, de gevoelens, gedachten en opvattingen veranderen constant.
De stilte blijft.

Is het je weleens opgevallen dat hoewel alles veranderd is er een subtiel gevoel van aanwezigheid is dat gedurende je hele leven hetzelfde is gebleven?
Je lichaam is anders, je meningen zijn anders, je ervaringen zijn anders.
Maar dat gevoel van aanwezigheid is hetzelfde gebleven.

Dat gevoel van aanwezigheid is wie jij bent.
Niet de lichaamssensaties, niet de gedachten, niet de gevoelens.
Die verrijzen in wat jij bent.  
Die verrijzen in de stilte.

De stilte omvat alles wat er verschijnt.
Het aanvaart alles onvoorwaardelijk, zonder oordelen.
Dat is liefde.
En daarom ben je liefde.

Net als een spiegel oordeelt het niet.
En neemt het liefdevol alles op.
Er is geen verschil tussen wat in de spiegel verschijnt en de spiegel zelf.
Daarom ben jij alles, want alles verschijnt in de spiegel die jij bent.

Alles verrijst in de stilte die jij bent. 
De stilte die jij bent omvat alles. 

IK BEN, IK BEN ALLES, IK BEN LIEFDE.

3 opmerkingen:

  1. Wat is stilte? Het moet iets buiten en los van jou zijn anders kan het niet ervaren worden.

    En kunnen we wel een "wie" zijn? Of zijn we een "wat"?

    Waarschijnlijk klopt het wel wat je schrijft, maar voor mij heeft dit stuk een vaagheid en een zweverigheid die ik zo ontzettend graag wil tegengaan en wat zo onwaarschijnlijk veel verzet bij me oproept (it's me, I know), omdat "het" zo ongelooflijk simpel is.

    BeantwoordenVerwijderen

Fijn dat je een reactie plaatst! Bedankt!
Reacties die te maken hebben met het onderwerp en een inhoudelijk goede bijdrage leveren aan een verder inzicht daarin worden op prijs gesteld en gepubliceerd.
Al het andere zal in het ongemanifesteerde Zijn blijven:)
Opmerkingen worden alleen geplaatst als er een naam onder staat, dat kan ook een nickname (schuilnaam) zijn. Die kan onder de boodschap geplaatst worden.