01 april 2010

Een nieuwe wereld?

Het grappige is dat als we zouden kunnen waarnemen wat er echt is dat dan iedereen zou beseffen dat alleen eenheid bestaat.

We zouden dan 1 energieveld waarnemen waar ons lichaam een onderdeel van is.
De illusie van afgescheidenheid is het gevolg van beperkte en vertekende waarneming door de zintuigen gecombineerd met labelling van 'objecten' door het denken.
Dit schept de illusie van dualiteit.


Deze illusie is in een bepaalde fase van evolutie noodzakelijk.
Immers alleen als er dualiteit wordt waargenomen zul je vluchten voor een roofdier of juist om aan eten te komen er jacht op maken.

De illusie van dualiteit, inclusief alle ellende die daar het gevolg van is (conflicten, oorlog enz.), is dus goed zoals het is. Het kan niet anders zijn dan het is. 

Maar wellicht komt er ook een fase waarin levensvormen de werkelijkheid waarnemen.

Afgedwongen harmonie (door middel van wetten) temidden van disharmonie zal dan dan plaats maken voor natuurlijke harmonie.

Het zal een compleet andere wereld zijn waar we ons geen voorstelling van kunnen maken.

Ik verwacht dat zoiets niet op korte termijn zal ontstaan, maar heel misschien over 10.000, 100.000 jaar of nog later. 

Tot het zover is zal een heel klein aantal schijnbare personen zeggen:" Wat je ziet is niet echt, je bestaat niet als afgescheiden individu, niets van wat jij denkt dat waar is is waar."

En die personen zullen door vrijwel niemand begrepen worden. Als mensen denken ze te begrijpen dan zal hun boodschap vervormd worden en juist misbruikt worden om de dualiteit te versterken.

En ook dat is precies zoals het moet zijn.

5 opmerkingen:

  1. het is of een 1 april grap of een nieuwe illusie... hoe dan ook, it ain't gonna happen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Waarschijnlijk hebben jullie gelijk, hoewel het natuurlijk moeilijk in te schatten is wat er over 100.000 jaar zal gebeuren.
    Wat ik me wel afvraag is waarom ik vanaf de tijd dat ik me dat kan herinneren een maatschappij die gebaseerd is op natuurlijke harmonie logischer en vanzelfsprekender vond dan de huidige maatschappij.
    Dat geldt zeker in de periode dat ik een jong kind was. Ik heb altijd deze maatschappij als surrealistisch ervaren. Dat is een heel diep 'gevoelen' dat ik nooit kwijt ben geraakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoe kan er harmonie zijn in een wereld die gebaseerd is op tegenstellingen (dualisme)? Zodra de tegenstellingen verdwijnen, verdwijnt de wereld die er op gebaseerd is. Zonder A versus B kan er geen materie bestaan en is er geen wereld om te ervaren, laat staan dat er afgescheiden lichamen zijn die in harmonie zouden kunnen leven. Het is theoretisch onmogelijk, maar daarnaast zal dit niet de eerste theorie zijn die niet klopt. Dus wie weet?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Beste Roeland,dat klopt; we weten het gewoon niet. Vanuit het denken gezien is het leven een bizar gebeuren. Gisteravond zag ik op de televisie de voorstellen voor de komende bezuinigingsronde die Nederland boven het hoovt hangt door enkele ernstig kijkende politici besproken worden. Vanuit het denken gezien merk ik dat er door die vermaledijde politici angst gepropageert wordt, en dat er vanuit diepe lagen in mij angst voelbaar wordt.

    Dat is denk ik waar de maatschappij voor staat; angst. In wezen is al dat angstgedoe helemaal niet nodig ... maar ja.

    Als het denken niet meer serieus genomen wordt breekt vanzelv het harmonisch 'zijn'door. Hoe groter dit virus van bewustzijnsverandering komende jaren gaat worden hoe groter de kans dat dit haar invloed zal doen laten gelden op de maatschappij, want het hele wereldlijke gebeuren staat dicht bij een kantelmoment. Denk ik.

    Vooralsnog staat er niet anders te doen dan dat enige ware in mezelv te realiseren, wat er dan ook gebeuren zal alles zal precies zo zijn als het wezen moet. En dus altijd in harmonie, de wereld draait gewoon door zoals ze draaien moet.

    BeantwoordenVerwijderen

Fijn dat je een reactie plaatst! Bedankt!
Reacties die te maken hebben met het onderwerp en een inhoudelijk goede bijdrage leveren aan een verder inzicht daarin worden op prijs gesteld en gepubliceerd.
Al het andere zal in het ongemanifesteerde Zijn blijven:)
Opmerkingen worden alleen geplaatst als er een naam onder staat, dat kan ook een nickname (schuilnaam) zijn. Die kan onder de boodschap geplaatst worden.