23 juli 2010

Bewustzijn en het Veld van Licht


Er is 1 bewustzijn, net zoals er 1 Licht is.
Echter dat ene bewustzijn (Licht) wordt gereflecteerd en weergegeven door diverse ego's. Deze ego's zijn astrale energie├źn waarmee het zuivere bewustzijn vermengd is. Hierdoor krijgt het ene Licht als het ware verschillende kleuren, net zoals water waar je verschillende vloeistoffen in gooit.  
Piet zal alleen in mijn wereld voorkomen als er in mij een energie is die dat mogelijk maakt. Als dat niet het geval is dan zal ik nooit iets weten over Piet's bestaan.
Er is 1 Licht en diverse ego's die via de ineenstorting van de golffunctie een wereld scheppen waarin ego's voorkomen die op de een of andere manier 'iets met elkaar hebben.' Dat kan in positieve zin zijn maar ook in negatieve zin.
Als Piet in mijn bewustzijn verschijnt en ik in het bewustzijn van Piet dan hebben onze egopatronen daar aanleiding toe gegeven. We geven elkaar als het ware astraal een handje. Je zou ook kunnen zeggen in dat geval hebben we egopatronen die in elkaar grijpen.
Hoe sterker de astrale handdruk hoe groter de rol zal zijn die we in elkaars leven zullen spelen. 
Als ik Piet astraal een handje geeft, maar hij doet dat niet naar mij toe dan zal Piet in mijn wereld voorkomen, maar ik niet in de wereld van Piet (bijv. ik kan iets lezen over Piet, zonder dat hij weet dat ik besta).


Hieronder een enkele plaatjes die deze concepten illustreren. Eerst het Veld van Licht en daarna lampen die Licht uitzenden in diverse kleuren (Licht vermengd met egopatronen die zorgen voor de kleur).  



Als dit intuïtief is waargenomen dan weten we dat we de bewuste aanwezigheid (presence) zijn. Het bewustzijn dat dingen in gang zet (the animating consciousness is de originele Engelse term) en niet het fenomenale object (het lichaam red.).
Wanneer we het foutieve als foutief zien lost het probleem zich op. We zijn de inhoud van deze levende droom, acteurs in het levende toneelstuk. En acteurs spelen slechts hun rol, niets meer dan dat.   


Nisargadatta Maharaj in Pointers

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Fijn dat je een reactie plaatst! Bedankt!
Reacties die te maken hebben met het onderwerp en een inhoudelijk goede bijdrage leveren aan een verder inzicht daarin worden op prijs gesteld en gepubliceerd.
Al het andere zal in het ongemanifesteerde Zijn blijven:)
Opmerkingen worden alleen geplaatst als er een naam onder staat, dat kan ook een nickname (schuilnaam) zijn. Die kan onder de boodschap geplaatst worden.