28 juli 2010

De Zonnestraal

De zonnestralen zijn uitingen van de Zon.
De manifestatie is een uiting van bewustzijn.


Betekent dit dat de persoon allerlei dingen kan manifesteren?

Nee, want de persoon (body-mind eenheid) is een zonnestraal.
En een zonnestraal heeft geen enkele invloed op de Zon of op andere zonnestralen.

Als de persoon iets lijkt te manifesteren dan gebeurt dat niet door de persoon, maar door bewustzijn.
Een individuele zonnestraal kan helemaal niets doen, heeft zelfs geen eigen bestaan.  

En daarmee zijn ook zaken als schuld, ergens verantwoordelijk voor zijn, spijt, als 'sneeuw voor de Zon' verdwenen.
En dat geldt niet alleen voor jou, maar ook voor 'anderen.'

Een zonnestraal kun je nergens de schuld van geven, iets verwijten of ergens verantwoordelijk voor houden.  

Op die manier levert dit inzicht meer op dan wat voor gerealiseerde 'wens' dan ook. Het maakt lichter.


6 opmerkingen:

  1. En zo is het. Wij mensen hebben de neiging om onszelf als middelpunt te zien... zoals de aarde ooit gedacht werd het middelpunt van het universum te zijn... maar wij manifesteren niet de wereld om ons heen, wij creëren niet de wereld en de omstandigheden. Wij zijn de manifestatie van de wereld, de wereld creëert ons... of anders gezegd: wij zijn niet het universum, het universum is alles en daar zijn wij toevallig een illusionair deeltje van.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. En toch...kunnen we er om heen dat de toeschouwer eigenlijk altijd zelf het middelpunt is? Degeen die zich bewust is van Zijn..De aarde heeft zich toch immers die positie niet zelf toegedacht?
    Vergeet niet hierbij mijn glimlach te aanschouwen...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mag ik als bescheiden zonnestraaltje aan je vragen of ik er niets aan kan doen dat ik soms lullig tegen je doe ?
    Ik vraag dit omdat ik eigenlijk niet zoveel snap van je filosofie.
    Kan ik als body mind manifestatie geen enkele invloed op je uitoefenen ?
    Volgens mijn bescheiden intuitie raakte je vanochtend nog behoorlijk geirriteerd door mijn reacties..en wie weet..nu weer.
    Ik hoop dat je begrijpt dat ik dit keer een oprechte poging doe je te begrijpen, want dat doe ik dus niet.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. @Lylian: Je kunt er inderdaad niets aan doen dat je weinig begrijpt van mijn filosofie. No problem.

    @Walter: We nemen de wereld inderdaad waar vanuit de body mind. Echter die body mind kan zelf niets doen. Je zou de body/mind wellicht kunnen vergelijken met een camera die door iets anders bestuurd wordt.
    Een camera neemt wel waar, maar kan niets doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. haha Roeland..dat is wel een raak antwoord he !!
    Ik kan er niets aan doen, maar ik dacht dat jij dat misschien wel kon...in ieder geval ben ik blij voor je dat dit uitgangspunt je leven verlicht !!!!

    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen

Fijn dat je een reactie plaatst! Bedankt!
Reacties die te maken hebben met het onderwerp en een inhoudelijk goede bijdrage leveren aan een verder inzicht daarin worden op prijs gesteld en gepubliceerd.
Al het andere zal in het ongemanifesteerde Zijn blijven:)
Opmerkingen worden alleen geplaatst als er een naam onder staat, dat kan ook een nickname (schuilnaam) zijn. Die kan onder de boodschap geplaatst worden.